måndag 31 augusti 2009

LCHF, GI, stenåldersdieten eller Atkins?

Det är en djungel just nu. Det finns massa böcker att läsa om hur man skall kunna leva ett liv utan kolhydrater, massa receptböcker, forum, artiklar i tidningarna, massa folk som tycker både det ena och det andra.

Det finns både GI, Atkins, LCHF, stenålderskost och allt möjligt annat. Det finns massa experter som tycker och säger hur man skall äta. Dessutom säger många emot varann. Vad skall man välja? Vem skall man lyssna på?

Jag personligen försöker hitta en gyllene medelväg och på sätt och vis utifrån de råd och tips som finns komponera min egen diet med så få kolhydrater som möjligt och att istället kompensera upp detta med extra fett.

Jag tar med andra ord ut de bitar som jag tycker är vettiga och lämnar de andra. Det funkar för mig.

1 kommentar: